26 Eylül 2011 Pazartesi

eleştiri ve cevap

değerli bir yatırımcı 20 eylül tarihli "soru ve cevaplar" yazıma aşağıdaki eleştiriyi yorum olarak göndermiş. sanırım yorumu yayınladım, eleştiri şu şekilde:

"Tüm bunları keşke herşey olup bittikten sonra değil de mesela not artırımı yapıldığı gün burda belirtseydiniz.Bizim içinde bir anlamı olurdu o zaman...!"


benim eleştriye yanıtım ise aşağıdaki gibi. diğer arkadaşların da lefewre'nin yöntemini bir kez daha anlayabilmesi için tekrar burada, ayrı başlık altında paylaşıyorum. şunu da belirtmek isterim. bana saygı kuralları çerçevesinde yönelttiğiniz her türlü eleştiriyi hoşuma gitse de- gitmese de yayınlıyorum.:
el cevap:

"değerli eleştiriniz için teşekkür ederim.

not artırımından günlerce önce burada 16 eylül'de yazdığım "yeni yatırım stratejisine dair..." başlıklı yazımı okursanız, orada kısaca şunları söylemiştim: italya beni kuşkulandırıyor (iki-üç gün sonra notu düşürüldü) sistemik risk midemi bulandırıyor (bir kaç gün sonra asya'nın özellikle avrupa'ya linleları kapayacağı haberleri gündeme güştü). dolayısıyla şu andan itibaren tüm ralliler portföyümün yarısını boşaltmam için birer bahane olacak, ben her çıkışı satış için fırsat kollayıp, altındaki düşüşleri karşılayacağım. boşalttığım kadarıyla da altın alacağım demiştim. (lütfen ilgili yazıyı bulunuz)
dolayısıyla not artırımının olduğu gün buraya apar-topar koşup gelmedim çünkü stratejim değişmemişti. hatta daha önce söylediğim gibi bu ralli benim için bahsettiğim fırsat demekti, satışa geçtim. şimdi aynı şeyi tekrar hatılatıp bakın satışa geçiyorum ha deyip gözünüze sokmak ne kadar doğru olur?
aksi olsaydı; beklenilen haber geldi, alıma geçiyorum diye revize ederdim stratejimi ki siz de bundan faydalanasınız. tl'deki not artışı beni kısa süreli heyecanlandırdığından herhangi bir yorum yapma gereği de duymadım çünkü dövizde bir artış yapılmamıştı, açıkçası zamanım da kısıtlı zaten, belki fırsatım olsa bunda bir gariplik var derdim.
o halde, eğer benim yazılarımı günlük takip ederseniz şikayet ettiğiniz uyarının daha önce kendi stratejim üzerinden yapıldığını anlayabilirdiniz.
ben hiçbir şeyi doğrudan söylemem.
ancak şunu da unutmayın ki bu bloğa ticari bir gözle bakmıyorum. o yüzden asli işimi bırakıp her an burada paylaşım yapma taahhdünde bulunamam. hiçbir zaman da bulunmadım.

yine de söylediğim gibi eleştriniz için teşekkür
ederim. selamlar;
lefewre"

lütfen bir hususu da unutmayınız.
eğer bu blogda her istediğiniz soruya cevap bulamıyorsanız bu biraz da sizlerin pasifliğinden meydana gelmektedir. bir kaç tane yorum yahut soru ya geliyor ya gelmiyor. istatistiklerde yüzlerce kişinin takip ettiğini görüyorum ancak katılım sıfır. bu koşullar altında ben de kendimce ve yine kendim üzerinden örnekler veriyorum. daha ne yapayım? her gün bakın ralli başladı satıyorum, bakın söylediğim gerçekleşti alıyorum diyemem ki. bunu bir defa görgüsüzlük olarak addederim. o yüzden şunu unutmayınız ki, sizler sadece izlemekle yetinirseniz o zaman sadece verdiklerimle de yetinmeyi bilmeniz gerekir.

2 yorum:

  1. Sayın lefewre;
    Ben şahsen size sormak istediğim çok soru oluyor, ancak size de çok yük olmak da istemiyordum, vaktinizi almak bazen bana da sıkıntı veriyor, ancak sanırım bizlerin soracağı sorularla; vereceğiniz cevaplarla; yani bu tip paylaşımlarla burası çok daha yararlı bir hale gelebilir...Ha bi de şu var ki; maalesef bir kaç tane hisse söyleyip, o hisselerde gitti mi, işte o kişi; bir anda en büyük üstad oluyorlar...Sanırım millet; daha net,daha açık şeyler görmek istiyor...Ancak; burada amaç sadece prim yapacak,uçacak kaçacak hisseler değil; maksat sizin borsaya ve genel anlamda ekonomiye bakış açınızla beraber, bizim birşeyler kapmamız...Doğru zamanda, doğru düşünerek, olabildiğince doğru hareketleri yapmak maksadıyla...

    YanıtlaSil
  2. hisse söyleyip, göze girmek kolay. analiz yapmak, bir şeyler ifade etmek ve insanları düşünmeye zorlamak yerine metro alın deyip 0,60 liradan maliyetlendirip 0,90 liradan sattırabilir, 2-3 haftada %50 de kazandırabilirdim. ama benim tarzım bu değil. yarın bir gün bu kendine güven ya başkasının sermayesine mal olursa? ben mi kazandım onunla birlikte, bu kadar pervasızca akıl vereyim?
    isteyen istediği yorumu yapar.
    sorularınızı sormanız yük olmaz, rahat olunç

    YanıtlaSil