11 Ağustos 2011 Perşembe

ana trend III


bakınız,
trendde bir takım ana destek ve direnç noktaları vardır. alıcılı bir piyasada boğalar sürekli bu direnç noktalarını kırmak isterler. satıcılı bir piyasada ise ayılar destek noktalarını kırarak düşürmek isterler. direnç ve destek seviyelerini kırmak için işlem hacminin artması ve yatırımcıların çoğunun gönüllü hareket etmesi gerekir.
eğer bir direnç uzun süre kırılamıyorsa ve üçüncü, dördüncü denemede de başarı elde edilememişse; hele ki bir de her defasında bir önceki denemenin zirvesinden daha düşük zirve yapıyorsa ve işlem hacmi git gide düşüyorsa yakın zamanda bu isteksizlik satışa dönüşebilir ve trend yönünü aşağı kırar.
ekim 2010'dan itibaren yaşadığımız budur. grafiği incelediğinizde piyasadaki yatırımcılar 72.000 direncini sürekli geçmek için çabalamışlar, her defasında başarısız olmuşlardır. sonrası malumdur.
şimdi ise yönünü aşağı kıran ana trend destek noktalarını kırmak için uğraşmıştır. çok önemli destek noktaları gelen olumsuz haberlerle hiç zorlanmadan kırılmıştır. şu anda hedef 47.000-49.000 destek noktalarıdır. bir yandan yukarı yönlü 55.000 direncini geçmek isteyen endeks, diğer yandan bahsi geçen destek noktasını da her dirençten dönüşte kırmak isteyecektir. şu anda imkb direncini kırmak için değil, destekte tutunmak için uğraş vermektedir.
bizim önümüzü görmek isteyişimizin sebebi de budur. eğer bu destek noktaları da kırılırsa stop losslar ve diğer göstergeler devreye girecek, satışlar hızlanacaktır. sonraki dibin neresi olacağı belirsizdir. o yüzden bizler piyasa bir süre yataya girene ve de ilgili desteklerde tutunacağını görene kadar tetikte, bir gözümüz yabancı paylarında olacak şekilde bekleyeceğiz. yatırımcılar girdiğinde dirençler zorlanmaya başlayacaktır.

destek ve direnç noktalarını yokuş yukarı çıkan bir tıra benzetebiliriz. tır yukarıdaki rampayı geçmek için gerileyecek, gerileyecek sonra gaza basacaktır. zirveyi geçemezse tekrar gerisin geri düşecek frene asılacaktır. sonra tekrar gücünü toplayıp gaza yüklenecektir. her geir gelişte aracı durdurmak için daha fazla frene asılmak zorundadır. ya bu zirveyi geçecektir, yahut da en sonunda gücü kalmayacağı ve frenler de tutmayacağı için geriye çekilişler başlayacaktır. her geri çekilişte bir set vardır. o setlerin yardımıyla hızını yavaşlatır ve durabilirse ne ala. ancak bir süre sonra son seti de yıkarsa bu sefer arkası yokuş aşağıdır ve freni boşalmış bir araç olarak geri geri sürüklenecek, giderken de önüne ne gelirse götürecektir. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder