15 Ağustos 2011 Pazartesi

hafta sonu anlizler hk

hafta sonu sözümüzü tuttuk, bir çok soruyu cevaplandırmaya çalıştık, analizlerimizi paylaştık. analizlerin uzun vakitler aldığını, borsanın bir tutku olduğunu, benim sizlerle aslında tutkumu paylaştığımı belirteyim. siz o grafiklere baktığınızda ne görüyorsunuz bilmiyorum ama bana bütün o sıkıcı veriler, grafikler, indikatörler çok kıymetli birer sanat eseriymiş de, ben onu ayağıma kadar getirilmiş galerilerde inceliyormuşum gibi geliyor.
ve'l hasıl kelam salt tüm kağıtları analiz etme çabasına girersem bunun için vaktim yetmez, zaten zahmetli bir iş. o yüzden peyderpey yetişmeye çalışıyorum, anlayış gösterirsiniz umarım.
siz yine istediğinizi, istediğiniz sıklıkta sormaya devam edin, yanıtını aynı gün alamadığınızda hayal kırıklığına uğramayın tek istediğim bu. kırık bir kalp bırakmak istemiyorum arkamdan.

siz şimdi biraz paylaşılan bu analizleri hazmedin, inceleyin. ben yine paylaşımlara devam edeceğim.

3 yorum:

  1. Hocam vaktiniz olduğu bir zamanda sıkça duyduğumuz "grafiklerde pozitif uyumsuzluk" ve "negatif uyumsuzluk" nedir, zahmet olmaz ise örnek bir iki resim ile açıklayabilir misiniz?

    Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Çok uzun vadeli hisse senedi yatırımını nasıl görüyorsunuz? 10 yıl ve daha üzeri bir sürede gerçekten rakamlar akıl almaz boyutlara ulaşabiliyor, böyle bir çok hisse var, daha önce fonlarla ilgili soru sormuştum, hiç bulaşmayın demiştiniz, onlarda da yıllık %50 ye yakın getiri sağlayanlar var (A tipi), bu çeşit bir yatırımda neler önerirsinz yatırımcıya, bir de sizin bakış açınızdan incelemek istiyorum bu konuyu
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. hakikaten hiçbr ana trend kaygınız yoksa, evet en az 10 yıllık bir süre elinizde tutmanız gerekiyor kağıtları. çünkü sizde gördünüz, ana trend kırılmasında endeks 4-5 yılda verdiklerini geri alıyor ki bu da sizin başlangıç sermayesiyle baş başa kalmanız demek. fonlarla ilgili bir şey söylemiştim, sabırlı değilseniz, nasıl yatırım yapacağınızı bilmiyorsanız, kendinize güvenmiyorsanız gidin ana para korumalı fon alın, hiç değilse para kaybetmezsiniz demiştim. onun haricinde yatırım fonlarının getirisi bilinçli bireysel yatırımların yanında cılız kalır, çünkü komisyon için manipüle ediliyorlar.
    illa ki fon alacaksanız, içinde altın ve dövizin olduğu bir sepet yapınız. hisse senedi-altın-döviz. daha da kendinize güvenmiyorsanız ana para korumalı fon alınız, hiç değilse dediğim gibi sermayenizi yitirmezsiniz.

    YanıtlaSil