10 Ağustos 2011 Çarşamba

III (fed ve imkb'de bugün)


evet, fed demiştik. kurul kararları dün akşam açıklandı. aslında bu sabahı beklemeyecektim ama elektrik ile ilgili ummadık ve sürpriz bir sıkıntı baş gösterince maalesef dün gece sizlere paylaşım yapamadım.

fed parasal genişlemeye dair çok fazla umut vermedi. ama tahminler yanılmadı, 2013 ortasına kadar faizleri artırmayacağını söyledi ki bu dünyadaki likitin bir süre daha kendisini değerlendireceği alan arayacağı gerçeğine işaret eder bu boş alan da borsalardır. ayrıca fed, çok güçlü olmasa da elinde ekonomiyi iyileştirecek enstrüman kalmadığı iddialarını da yalanladı; ben buradayım, daha ölmedim imasında bulundu. tüm bunların sonucunda da piyasalarda olumlu bir hava esti ve borsalarda yükselişler görüldü.

örneğin s&p500:%4,75 - dow jones:%4 - nasdaq:%5,3 artış gösterdi ki bu aslında yüksek oranlardır, ralliye benzer tırmanışlar demektir.

imkb ise bugün eğer beni yanıltmazsa olumlu açılacak, hızlı yükselecektir. maliyetlerinin bir kısmına yaklaşan paniklemiş yatırımcılar ise fırsat bu fırsat deyip büyük bir ihtimalle satışa geçecektir. dolayısıyla yükseliş sonrası gerilemeler gözükebilir. büyük oyuncular ve yabancılar için fırsat olarak değerlendirilirse bu ortam, satışlar karşılanacak ve de gelen alımlarla yükseliş ivmesi düşen borsa tekrar çıkmaya başlayacak kayıplarının bir kısmını tekrar almaya çalışacaktır.
kişisel tahminim 60 binlere yaklaşırsa şu birkaç günde, hemen akabinde kar satışlarının gelebileceği.

unutulmaması gereken nokta dünya henüz dibi görmemiştir. bugün-yarın görmeyebilir de. ama ben bir şekilde bunun yaşanacağına inanıyorum. şu anda sorunlar sadece halı altına süpürülmektedir.

birazdan sizi bir hisse senediyle tanıştıracağım. onu inceleyelim bakalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder