17 Ağustos 2011 Çarşamba

KONYA (V)

aşırı alım-satım göstergelerinden rsi'a bakalım. gördüğünüz gibi kısa süre önce rsi<30'du ve bu da bize piyasanın satıcılarla boğulduğunu gösteriyordu. yani hisse açırı satım bölgesindeydi, dolayısıyla alımın gelmesi manidar olacaktı. nitekim tepki alımlarıyla birlikte aşırı satım bölgesinden çıkmış ve bize çok da fikir vermeyecek 30-70 sınırına girmiş. bundan sonra üst sınıra mı, alt sınıra mı gireceğini gözlemlememiz gerekecek. rsi>70 olduğunda ise sistem hissenin aşırı alım bölgesinde olduğunu söyleyecek bize. elbette bu sinyallerin tek başına gelmiş olması bizim elimizin derhal al-sat tuşuna gitmesi için başlı başına bir neden değildir. bir defa rsi gibi aşırı alım-satım indikatörleri trend yapan piyasalarda (özellikle de çöküş ve ralli zamanlarında) gereğinden fazla sinyal üretirler. yani piyasa kuvvetli bir eğimle düşüş trendindeyse rsi bir çok hisse için aşırı satım bölgesine ulaşacak ve al sinyali verecektir. halbuki ana trend çökmüştür ve hisselerin aşırı satım bölgesinde olduğunun ve hatta defter değerinden daha düşük fiyatla işlem gördüğünün hiçbir önemi yoktur. ayrıca indikatör ile fiyat grafiği arasında herhangi bir uyumsuzluk olmadığından şu aşamada bir trend dönüşünden bahsedemiyoruz.

 yine bir başka aşırı-alım satım bölgelerini tespit eden ve özellikle kısa vadede trade yapan yatırımcıların gözdesi olan stokastik ile rsi'ı teyit edebiliyor muyuz inceleyelim. stokastik'in %k'sı enteresan bir şekilde aşırı alım bölge sınırı olan 80-100 değerleri arasında. noktalı çizgiyle gösterilen %d ise onu takip ediyor. bu, yukarı trendin hızlandığını gösterir. özellikle her iki eğrinin de birbirlerini kestiği bölgede her an trend değişimi olabileceğini söyleyen ilk işaretlerdendir. fiyat artışı yarın da bu şekilde giderse kar realizasyonunun gelme ihtimali doğabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder