13 Ağustos 2011 Cumartesi

METRO (III)

şimdi hissenin fiyat grafiğine bakalım. bunun için son 5 yıllık bir periyoda kadar gittim. son bir yılın dibinde olması riskli bir hisse olduğundan benim için yeterli gelmedi. o yüzden küresel krizin olduğu periyodu da işin içine katmak istedim. biliyorsunuz küresel kriz döneminde tüm kağıtlar inanılmaz seviyelere kadar düşmüştü. dolayısıyla böylesi bunalımlı bir zaman diliminde gelinen fiyat seviyeleri bizim için anlamlıydı. metro hissesini analiz ettiğimizde karşımıza çok enteresan bir sonuç çıkıyor. bütün dünya ekonomilerinin çöküş yaşadığı sırada gelmiş olduğu fiyatlardan bir kaç adım ötede sadece. ve dahası bir iki gün önce, seans sırasında o fiyata da değmişti. metro batış sürecinde değil, girmiş olduğu çeşitli ihalelerden bunu anlıyoruz, her ne kadar sürekli zarar açıklasa da bu sıralar. ayrıca somali'ye 500 bin tl nakit yardım sözü veren bir gruptan, ülkedeki tüm terminal işletmeciliğine neredeyse tekbaşına talip olacak kadar da cesur bir patron. ve dahası şu anki fiyatlarla piyasa değeri, defter değerinin neredeyse yarısı kadar.


şimdi de son bir yıllık grafiğine bakalım. bu sefer 200 günlük bir ortalama koydum grafiğin üzerine. sarılar, fiyat hareketlerini; kırmızı çizgi ise ortalamayı gösteriyor. dolayısıyla son bir yılın fiyat ortalamasını baz aldığımızda metro'nun özellikle ekim 2010'dan beri bir düşüş kanalına girdiğini görüyoruz. bu tarih aynı zamanda mb'nin munzam karşılıklarını artırdığı ve yabancı sermayenin imkb'den çıkmaya başladığı zamanın hemen öncesine denk geliyor. nitekim borsa 72 bini gördükten sonra 58 binlere kadar gerilemişti, hatırlarsanız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder