12 Ağustos 2011 Cuma

paylaşım üslubu hakkında ve haftasonu çalışmalar

1) resimleri herkesin ulaşabileceği açık kaynaklardan veriyorum ki, yatırımcılar istediği zaman bu bilgilere kendileri de ulaşabilsin. aksi takdirde matrix, finnet gibi paralı programlardan mümkün olduğunca alıntı yapmamaya çalışıyorum. üyeliği olan var, olmayan var. buradan alıntıladıklarım da yine açık kaynaklardaki kopyalarıdır.
2) paylaşım sırasında konuyla ilgili açıklamalar da yapıyorum ki salt ezbere bilgi sunmamış olmayayım. bunu devam ettirmeye çalışacağım. örneğin açığa satışla ilgili bir durum varsa açığa satışın ne olduğuna dair özet bilgilendirmede bulunacağım. elbette çoğunuz bunu biliyordur ancak bilmeyenlerimiz yahut da detayları gözden kaçıranlarımız olabilir, lütfen ukalalık olarak değerlendirmeyin bu dip notları.
3) hiç kimsenin anlamadığı bir dille, içerisinde bol bol yabancı terimin geçtiği, göstermelik grafiklerle sözde teknik analizin paylaşıldığı, baştan savma ifadelerle bilançoya dair anlaşılmayan sözcüklerin kullanıldığı bir açıklama yapmak istemediğim için bu yöntemleri belirliyorum. nedense memlekette ne kadar karışık olursan o kadar bilgili görünürsün tarzında bir anlayış var. halbuki hiç kimseye bir şey kanıtlama çabası değil ki benim uğraşım. o yüzden de son derece basitleştirmeye, kavramları netleştirmeye özen gösteriyor, bazen de salt kişisel gözlemlerimi paylaşıyorum sizinle. 
4) hafta sonu eğer bir aksilik çıkmazsa artık bir kaç hisse senedinden bahsedeceğim. bir kaç al-sat unsuru olabilecek kağıtdan da bahsedeceğim. portföye giriş yapacağız. temel analiz, teknik analiz ve kişisel gözlemlerimi içerecek bu çalışma. peyderpey de devam edecek. yine terimleri ayrıca açıklamaya çalışacağım.

selamlar;

2 yorum:

  1. Sayın lefewre, ilgiyle takip ediyoruz,emekleriniz için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. eksik olmayınız, sağolun.

    YanıtlaSil