13 Ağustos 2011 Cumartesi

METRO (IV)

şimdi birlikte teknik analize devam edelim. öncelikle trend takip edici göstergelerden biri olan "macd" ile başlayalım. kırmızı çizgi ile dalgalandırdım, üstü macd göstergesini, altı ise fiyat grafiğini gösteriyor, kafanız karışmasın. yeşil bir kanal ile düşüş trendini teyit ettik. göstegeye göre metro'daki düşüş trendi devam ediyor çünkü macd negatif bölgede ve yukarı doğru kırış gerçekleşmemiş. şayet bu olsaydı düşüş trendi zayıflıyor derdik. şimdilik bu göstergenin bize söylediği düşüş bir süre daha devam edebilir.


şimdi bir diğer trend takip edici gösterge olan cci ile devam edelim. böylece macd'yi de teyit etmiş oluruz, çifte kontrol olur. (bir göstergeyi diğer göstergeyle teyit etmek sık yaptığım bir uygulamadır) yeşil dalganın altı yani kırmızılar cci göstergesi. sarılar ise fiyatlar. gördüğünüz gibi cci da bir süredir düşüş kanalında, yeşil ile belirttim. fiyatların geriliyor olması normaldi yani. aslında bu iki gösterge bir süredir fiyatlar düşecek demiş. yalnız cci yönünü yukarı doğru çevirmiş ki bu düşüş trendinin az da olsa sarsıldığını gösteriyor. cci ile macd arasındaki genelde uyumlu ama detayda bu küçük uyumsuzluğu gözden kaçırmıyorum. bu iyiye işaret, uyumsuzluklar bu gibi durumlarda önemli sinyaller verir.



 şimdi hem trend yapan hem de yatay piyasalarda, piyasanın dinamiğini yani temposunu ölçen çok önemli bir göstergeye momentum'a bakalım. bir defa momentum değerleri düşük ve piyasanın düşüş trendinde hızlı bir tempoda olduğunu bize söylüyor. yeşil kanal ile belirttim, yeşil dalganın üstü momentum göstergesi. altı ise fiyat grafiği. yalnız 10 ay öncesinin momentum dibine ulaşmadan sanki yönünü kırmış gibi. düşüş temposu zayıflayacak mı birlikte göreceğiz.







aşırı alım-satım göstergelerinden biri olan "rsi" indikatörümüze birlikte göz atmaya devam edelim. 100'e yaklaşmış bir rsi alımların abartıldığını gösterirken, 0'a yaklaşmış bir rsi ise aşırı satış olduğunu ve alım gelmesi gerektiğini söyler. yanda  gördüğünüz gibi indikatörümüz bize aşırı satım bölgesinde olduğumuzu söylüyor. 30-25 altına inmiş olması satışların abartıldığını teyit ediyor. bununla birlikte fiyat ile birlikte burnunu yukarı kırar gibi olmuş, devamı gözlenmeli ama detay ihmal edilmemeli. yalnız yatay piyasalarda işe yarayan bu gösterge trend yapan piyasada yanıltıcı olabilir.


hemen rsi'yi bir başka aşırı alım-satım indikatörü olan stokastik ile teyit edelim. stokastik göstergesinide yeşil ile gösterdiğim yere dikkat edelim. bir defa aşırı satım bölgesinde ve rsi ile uyumlu. ancak fiyat ile birlikte burnunu yukarı hafif kırış ve en önemlisi hareketli ortalamasını yukarı kırmış. bu genelde al sinyali üretir. takip edelim bakalım. bu göstergenin de zaafı trend yapan piyasalarda (düşüşün ve yükselişin bariz olduğu dönemlerde/örneğin şu an şiddetli düşüş trendindeyiz imkb'de) yanıltıcı sinyaller üretebilirler.


son olarak da grafiklerimizden işlem hacmini gösteren obv'ye bakalım. dikkat ederseniz fiyat grafiği ile obv arasında bir uyumsuzluk yok. bu al-sat sinyali için çok da iyi bir haber değil. uyumsuzluk ise çok daha önemli bir fikir verir. yine de işlem hacminin yukarı kırdığını söyleyebilir miyiz bilmiyorum, bundan sonra bu göstergeyi bir süre takip edip fiyat ile arasındaki uyumsuzluğu yakalamak gerekiyor. hatta bir ortalama çizip, kesiştiği yerden sinyal üretilebilir.









 son 10 günlük işlem hacmine dikkat edin. satıştakiler çok da istekli değilmiş. fiyatlar düşerken işlem hacminin de gittikçe düşmesi satıcıların iştahlı olmadığını ve kağıdı satmak isteyenlerin gün geçtikçe azaldığına işaret ederç aynı zamanda satacak çok da fazla küçük yatırımcının tahtada kalmamış olması da ihtimal dahilinde. en azından iyiye işaret.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder