11 Ağustos 2011 Perşembe

ana trend IV


size çok açık söyleyeyim.
eğer şiddetli yapısal reformlar gelmez, büyüme istenilen seviyelere ulaşmaz ise fed ve diğer merkez bankaları yeni bir parasal genişlemeye gitmek zorundadır. ve bu parayı da hisse senedi piyasasına akıtmak için elinden geleni yapacaktır. çünkü abd'de emeklilik kurumları, kamu kuruluşları halkın parasını bu gibi piyasalarda değerlendirir. onlar için zenginlik ve refahın göstergesi, geleceklerini güvence altına almalarının araçlarından biridir. bizdeki düşüşe gösterilen tepkiyle oralardaki borsa çöküşlerine verilen reaksiyon bir değildir. çünkü bizim borsamızda küçük yatırımcı hemen hemen yok denecek azken, oralarda borsaları orta sınıf ayakta tutar. ve borsa ticaretin, gelişmenin göstergelerinden biridir.
işte bu gerçekleştiğinde serseri likit gelişmekte olan ülke borsaları dahil yatırımlara hız verecek, şu anda yapılmış olan operasyonlarla dip seviyelerine çekilen hisse senetlerinde pozisyon açacaklardır. bizler bu fırsatı kaçırmamaya, onlarla birlikte pozisyon açıp, uzun vadeli yatırım stratejisini uygulamaya bakacağız. şu anda endeks daha nereleri görebilir, nerelerden dönebilir onu takip ediyorum. yabancı payı hayati önem arz ediyor. onlar borsaya giriyorsa süreç başlıyor demektir. ancak bir iki günlük yükseliş değil istikrarlı bir giriş oluyor mu onu kontrol etmemiz lazım…

yapacaklarım:
1) sizlere bu dönüşü tespit ettiğimde haber vereceğim.
2) portföyü oluşturacak hisse senedi tercihlerini ve hedef giriş fiyatlarını belirteceğim.
3) hedef çıkış fiyatlarını saptamaya çalışacağım.
4) ana trend şemsiyesi altında portföyün son durumu ve takibini yapacağım, girip-çıkması gereken senetleri vurgulayacağım.
5) realizasyonu gerçekleştireceğim.

sürecimiz giriş yaptıktan sonra bir buçuk-iki yıldır. bunları yapacağama söz vermiyorum, şu an şükür diyelim ama sağlığım mı engel olur, yoğun bir döneme girip paylaşımı bu hızla sürdürebilir miyim garantisini veremem. ancak gücüm yettiğince yanınızda olacağım.
dostluklarımızı pekiştiririz belki, bu platform güzel başlangıçlara vesile olur.

dediğim süreci tamamlayabilirsek sağ salim, hata yapmazsak, sabırlı olabilirsek muhteşem sonuçlar alırız. net bir şekilde bunu söyleyebilirim…

6 yorum:

  1. Sn. Lefevre Sizin Golts ile ilgili d¨süncelerinizi cok merak ediyorum. Cunki bir cok arkadas almayin daha coook dusek alacaksanizda azar azar alin demistiniz. Simdi dediginizin ciktigini gormek inaninki beni cok mutlu etti cunki sadece 61 den 10 adet almistim ve oylesine Turkiye borsasinda zaman gecirmek icin. 500 lira ilede al sat yapiyorum yani kayip cok az ama simdi dusunuyorum. Nokia da olan paralari GOLTS a yatirmak icin biraz daha beklesekmi. Cunki su anki fiyatlar 2008 deki dibe cok yakin sayilir.

    Tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. sn suomonenlinna,
    haketmediğimi düşündüğüm övgüler için teşekkürler.
    hisse analizlerimi golts'ı da kapsayacak biçimde yapacağım, peki.
    bana nokia'dan kaç lot aldığınızı, maliyetinizi, hissenin aldığınız borsadaki kodunu (teknik ve temel analizini yapacağım, küçük bir araştırma yapacağım), ne kadarlık sermaye ile türkiye borsasında yatırım yapabileceğinizi ve ne kadar süre bu paraya ihtiyaç duymayacağınızı belirtin lütfen. zararınızı imkanların ayaklar altına serildiği bizim borsamızda çıkaralım tekrar.
    bu bilgileri gönül rahatlığıyla yorumlardan da paylaşabilirsiniz, ben yayınlamadan burada gözükmez. yayınlanmasını istemiyorsanız not düşün, okuduktan sonra silerim.
    selamlar;

    YanıtlaSil
  3. Sn Lefewre.

    Öncelikle ilginiz icin tesekkur ediyorum. Benim elimde size ilk bahsettiyim zamanlarda 25000 lot 8 eurodan maliyetle nokia vardi. Ama su an 48000 bin lotum var ve son kapanis 3,75 yani asagi yukari yuzde ellilerden % 10 a indirdik zarari. baska kagitlara gir cik, yaptik biseyler. butun bunlara karar vermem yine sizin onerdiginiz kitabi okuduktan sonra oldu. bir nevi ders aldim ama derslerimide uygulama firsati buldum. Bir borsa spekilatorunun anilari kitabini 3 kez okudum. Size ayrica tesekkur ediyorum cunki siz sebep oldunuz.

    Islem yaptigim borsa OMX HELSINKI
    Sirket NOKIA OYJ

    Ilginiz icin ayrica tesekkur ederim. Yayinlayip yayinlamamak sizin karariniz

    YanıtlaSil
  4. nokia ile ilgili ayrıntılı bir analiz yapacağım müsait olduğum zamanda. yalnız 3,75 kapanış fiyatı demişsiniz, siz en sonki maliyetiniz nedir, şu an sistem hisse başına maliyetinizi ne gösteriyor onu söylerseniz daha iyi olur. %10 zarar dediğinize göre 4,13 euro mu anlamalıyım maliyeti? hata yapmayalım, yanlış anlaşılmalara mahal vermeyelim; siz onu belirtin iyi olur.

    yayınlama kararını bana bıraktığınıza göre sorun değil sanırım, o yüzden yayınladım. analizi faydalanmak isteyen bir iki kişiye de açmış oluruz.

    YanıtlaSil
  5. Sn. Lefwere Nokia nin bugunki kapanisi 4.09 zarar neredeyse yok gibi sanirim. Buralardan bana satma firsati verecek ve ben bir sure nakitte kalmak istiyorum ne dersiniz.

    Saygilar iyi geceler

    YanıtlaSil
  6. maliyet 4,17 euro demiştiniz sanırım. nokia pda telefon konusunda kendini geliştirmeye başladı, özellikle n9 ile yeniden pazara hızlı bir şekilde girmeye çalışıyor. son işçi çıkarımlarıyla maliyetleriniz düşürdüler, bu çabalar da karşılıksız kalmazsa hisse kendisini bir nebze toparlamaya devam edecek. ancak kesinlikle uzun vadede büyük bir inovasyon yapmazsa kalınmayacak firma.
    ben analizimi yapamadım henüz, hafta içi zor oluyor bu yüzden analiz yapmadan hiçbir şey diyemem.
    ancak ben paramı çok sağlam hisselerde değerlendireceğim, en azından fırsat gördüğüm hisselerde derseniz hiç durmayın satın. endeks düzelirse türkiye borsası kaybı hemen verir size.
    ayrıca bugün sarkozy-merkel görüşmesinde piyasaların istediği sonuç çıkmayacak, borsalar bir süre geri gelebilir.
    karar sizin, ben yine analizimi yapıp net şeyler söyleyeceğim.

    YanıtlaSil