15 Ağustos 2011 Pazartesi

el cevap

sual: METRO'yu incelerken grafikde üssel hareketli ortalamarı tercih ettiğinizi farkettim. Bu bir kişisel tercih midir acaba? Benim görebilidiğim kadarıyla daha çok ağırlıklı hareketli ortalamalar kullanılıyor, sizin bu konudaki düşünceniz nedir?
 ağırlıklı hareketli ortalama (a.h.o.) seçilmesinin sebebi yakın geçmişte oluşmuş fiyat verilerine ağırlık veriyor olmasıdır. bu da duyarlılığı artırır. ana trendleri daha net belirlese de yeni fiyatlar baz alındığı için trendi biraz daha düzleştirerek yapar. genelde baz alınması ise yanlış bir uygulama değildir.
ancak metro için kişisel tercihimi kullandım çünkü basit ve ağırlıklı h.o. sadece hesaba dahil edilen süredeki verileri yansıtırken üssel h.o. yakın geçmiştekilere ağırlık vermekle beraber tüm mevcut veri noktalarını hesaba katar. üssel h.o. aynı zamanda basit ve ağırlıklı h.o.'nın bir çeşit sentezidir. 5 yıllık bir geriye dönüşte ve dip analizinde o yüzden üsseli seçtim.

sual: paragaranti sitesinde Gün1 için 9, Gün2 için 18 kullanmışsınız. İlk açılışta bu değerler geldiği için değiştirmeye gerek görmediniz mi yoksa bu gün aralıkları uygun olduğu için mi öylece bıraktınız?
 öncelikle sizlere herhangi bir grafik yayınlarken herkese açık kaynakları bilerek kullanıyorum ki, daha sonra dönüp bakmak isteyen faydalanabilsin, ayrıca kimi yatırımcıların kendi kendine "bu kadar parayı verip, böyle programlar satın alsam ben de teknik analiz yaparım" şeklinde düşünmelerini önlemek. aksi takdirde çok daha donanımlı programlar kullandığım olmuştur, ama bazı analizlerimi iş yerindeyken yapıyorum evde değil.
macd zaten özünde 12 ve 26 günlük periyotları kullanan bir gösterge. ama bunlar değişmez kanunlar değildir, amaca ve niyete göre değişebilir. siz periyotları ne kadar uzun tutarsanız o kadar daha doğru sinyaller alırsınız ancak bir o kadar da gecikmeli gelir bunlar. kısa tuttuğunuzdaysa sinyallerin fiyattan daha önce geldiğini görürsünüz fakat yanıltma payı daha çok söz konusu olacaktır. trade mi yapacaksınız, uzun vade mi? bu da seçeceğiniz periyodu belirler, kitaplarda yazanlar sadece simülasyonlarda en optimum sonucu verenlerdir, hepsi bu.
9-18 günlük bir üssel periyot seçerken çok da düşünmedim açıkçası. kitap kuralı değil, sadece üssel h.o. seçerken hem tüm verileri hesaba katmak istedim, hem de 1 yıllık orta vadeli sayılabilecek grafiğe kısa periyotlar uygulayarak bazı sinyallerin öncü olmasını arzu ettim. diğer göstergelerle nasıl olsa bunları teyit edecektim. ilk karşıma çıktıyla da bıraktım, o an için yaptığım analize göre önemli değildi.

sual: Paragaranti sitesindeki Pozitif İşlem Miktarı ve Negatif İşlem Miktarı OBV midir acaba? Sitedeki açıklamaları okudum ama emin olamadım.

obv'nin kendisi zaten yapılan işlemlerin yönüne göre hareket eden bir göstergedir. fiyattaki değişikliklerle işlem hacmini ilişkilendirmesi esasına dayanır.kağıt bir önceki güne göre yukarıda kapanırsa işlem hacmini pozitif, aşağıda kapanırsa da işlem hacmini negatif olarak kabul eder. süreç sırasında işlem hacmini toplayarak bunu gerçekleştirir.

sual: Şirketlerin 4-5 yıllık hisse fiyatlarını incelemek açısından acaba USD fiyatı TL'ye göre daha sağlıklı bir analiz imkanı vermez mi? TL'nin döviz karşısındaki dalgalanmaları uzun yıllara dayalı analizi etkiler mi?

hakikaten bu kadar ince düşünülüyorsa o zaman kompozit bazlı fiyat grafikleri kullanmanızı salık veririm. hatta daha da detaya önem veriliyorsa, enflasyondan arındırılmış verileri elde ederek analiz yaparsanız çok daha sağlıklı sonuçlar alırsınız. bunun için de commodity endeks sayılan altın bazında yahut da tüfe bazında ele alırsınız. metro'nun 5 yıllık grafiğini incelemede amacımız dibi bulup bulmamasıydı. eğer aşırı ayrıntıya yer verecek olsaydık tüm sermaye artırımları ve paya dönüştürülmek üzere kayda alınması istenen hisseleri de bir şekilde ayrı inceleyip, analizi tamamen sil baştan yapmamız gerekirdi. ve de asıl nedene gelelim. mynet finans herkese açık bir alan, ben de analizlerimi yaparken herkesin daha sonra girip kendi kendine kontrol edebileceği bu gibi imkanları kullanıyorum ve de ilgili sitede fiyatları dolar bazlı inceleme seçeneği yok. kendi enstrümanlarımı kullanırsam görünümde farklı grafiklerle karşılaşırsınız ancak temelde ne fark eder ki? sonuçta herkes kendi yorumunu katıyor ve ben analizlerimi yaparken her unsuru göz önünde bulunduruyorum merak etmeyin. 
ek not. dolar bazlı grafik sizi enflasyon riskinden korurken reel fiyatları tam anlamıyla yansıtmaz. ayrıca doların da enflasyona uğramadığını, diğer para birimleri karşısında sürekli değişim göstermediğini iddia edemezsiniz.

 

ayrıca buyrunuz, solda aynı dönem ve hisse senedi için hem tl hem de usd bazında grafikler bulunmakta. iki resim arasındaki 7 farkı söyleyiniz...














sual: METRO gibi göreceli olarak sığ ve patron kontrolündeki kağıtlarda tahta sahibi bize göstermek istediği resmi çizebilir değil mi? Yani biz grafiklerde hisse yükselecek diye okurken bir anda dibe çakılma ihtimali olabilir değil mi?
 kesinlikle çizdirir. istediği her türlü formasyonu çizdirir, size al-ya da sat sinyalini üretir. sizler salt bu tekniğe göre de işlem yapmaya kalkarsanız büyük sıkıntı yaşarsınız. ayrıca sadece teknik değil, bilançosuna da çok güvenemezsiniz. yine de grafikler her şeyi saklayamazlar, bazı ipuçları verirler detayları kaçırmayan kişilere. bu biraz da grafiği okuyanın yeti ve deneyimine bağlıdır.
metro için teknik analiz yapmamızın sebebi, bir analizin a'dan z'ye nasıl yapıldığına dair küçük bir ipucu vermekti. ayrıca her türlü analizi yapmakta hiçbir beis yok, körü körüne inanarak işlem yapmamak kaydıyla.


sanırım analizle ilgili yorumda belirtilen tüm sorulara yahut da eleştirilere cevap vermiş oldum.


iyi çalışmalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder